1/30/2014

Przysmak Śniadaniowy - Kasza Jaglana 5 Przemian/Piękno od Środka.

Kto nie słyszał od mamy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia? Najlepiej zjeść śniadanie miedzy 7-9 rano, wtedy wg. medycyny chińskiej  najlepiej pracuje żołądek. Śniadanie powinno być wysokoenergetyczne, lekkie i ciepłe bo ma dawać nam energię na cały dzień. Najlepiej jeść zboża, ale nie pszenicę; może to być owies, żyto - ja wybieram kasze jaglaną, a kiedy jem śniadanie na słono: kasze quionoa. Kasze są najkorzystniejsze dla układu pokarmowego, lekkostrawne, dodają organom wewnętrznym ciepła. O kaszy jaglanej i kaszy quinoa - przeczytacie tutaj.
Dziś chciałam podać Wam przepis na moje śniadanie, które jest bardzo smaczne, sycące, a przygotowanie go zajmuje ok. 15 min.
Ostatnio go zmieniłam - w poście o kaszy jaglanej znajdziecie inny , ale ten jest dużo szybszy.
  1. Kaszę jaglaną najlepiej podprażyć w garnuszku przed gotowaniem, dodaje jej to energii Ognia - dzięki czemu jeszcze bardziej wzmocnimy jej działanie lecznicze. 
  2. Następnie zagotowujemy ok. filiżankę wody dodajemy do niej pokrojone jabłka, banany, daktyle, śliwki  lub rodzynki - to co lubimy ;-) 
  3. Dodajemy szczyptę cynamonu (udowodnione działanie antybakteryjne, antynowotworowe, przeciwgrzybiczne i antyalergiczne -jest doskonały przy chorobach skóry); kurkumy (udowodnione działanie antyrakowe, antywirusowe, łagodzi zaparcia i wzdęcia) 
  4. Pokrojony w plasterki korzeń imbiru (rozgrzewa, ułatwia trawienie, jest naturalnym antybiotykiem, przeciwdziała migrenie, polepsza krążenie krwi)
  5. Szczyptę soli
  6. Kilka kropel cytryny
  7. Odrobinę gorącej wody
  8. Kaszę należy gotować pod przykryciem około 10 min na małym ogniu, możecie w tym czasie uprażyć ulubione pestki: słonecznik, dynię, sezam (ja używam czarnego sezamu). Całość posypuję dodatkowo jagodami goji. Pycha! 
FirmaKokarda

4 komentarze:

  1. Anonimowy1/30/2014

    7-9 rano powinni jeść śniadanie Ci co o tych porach wstają... Godziny ustawia się do naszego trybu życia;) Ci którzy pracują w nocy mają całkowicie przestawiony zegar biologiczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja teraz stawiam na rozgrzewającą jaglankę, pychotka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. to może być przeszkoda ;-) praca narządów się nie zmienia :-) ale jeżeli chcesz sprawdzić jak ty konkretnie powinnaś jeść - warto wybrać się do lekarza medycyny chińskiej i to sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do obserwowania mojego bloga
    http://juleczkakuleczka2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że czytasz moje posty, ale proszę nie zostawiaj komentarz służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Nie publikuję komentarzy zawierających adresy e-mail albo linki do stron zewnętrznych.