10/23/2013

Cattier Masque Argile - zalety naturalnej glinki/Recenzje.

Maseczka to chyba moja ulubiona forma wypoczynku :-) Mam ich mnóstwo: do masażu, rozjaśniające, koreańskie maski na noc, maski z kwasem glikolowym na przebarwienia, sheet mask, ale nie obyłabym się bez maski z glinką. Od najmłodszych lat stosowałam glinki i pamiętam, że były to jedyne i pierwsze maseczki dostępne na polskim rynku, może dzięki temu ominął mnie trądzik ? :-)

Glinka od tysięcy lat jest cenionym składnikiem kosmetyków - polecam przeczytanie tego wpisu.
W skrócie działa detoksykująco, ściągająco, oczyszczająco oraz dostarcza skórze substancji i pierwiastków mineralnych.

Glinki można stosować przy każdym rodzaju skóry, jeżeli znajdziecie dla siebie odpowiednią - może zadziałać cuda. Likwiduje stany zapalne skóry, goi wypryski, obkurcza naczynka krwionośne, likwiduje nadmierne przetłuszczanie się skóry, nawilża i odżywia skórę.

Moje obecnie ulubione maski z glinką: to LUSH Mask of Magnaminthy, (zielona glinka z dodatkiem mięty i ziół), o której pisałam tutaj; bardzo lubię też maskę Blue Corn z Body Shop (silnie oczyszczająca zielona glinka z drobinkami kukurydzy do masażu i naturalnymi olejkami - recenzję tej maski  znajdziecie tutaj), kiedyś bardzo lubiłam maskę w saszetce Dermiki z żółtą glinką - nazywała się "Oczarowanie", dawała świeży, wypoczęty efekt  po zastosowaniu, została chyba wycofana, a ja zapomniałam o żółtej glince. Ale na szczęście ostatnio trafiłam na maski z glinką francuskiej marki Cattier (oczywiście w Zielarni). Natychmiast "zapachniało" dobrą, francuską farmacją i to wystarczyło (wspomniałam już na blogu o produktach marek : Claudalie, La Roche Posay, Nuxe).

Marka Cattier specjalizuje się w glinkach od ponad 40 lat, głównymi założeniami marki są jak najwyższa jakość naturalnych składników; kosmetyki oparte są na wyciągach roślinnych BIO (pozyskiwane są metodami naturalnymi, rośliny mają naturalny cykl wzrostu), posiadają certyfikat ekcocert; opakowania poddawane są recyclingowi, dużą wagę przykłada się również do procesu produkcji (oszczędności prądu, wody). Kosmetyki Cattier nie zawierają: parabenów, GMO, sztucznych barwników, perfum dla alergików Cattier będzie strzałem w dziesiątkę. W ofercie marki znajdziecie maski z czerwonej, zielonej, białej i żółtej glinki; oraz produkty min. z wyciągami z karite czy olejkiem arganowym.

Co do maski - jeszcze nigdy nie miałam tak delikatnej i skutecznej maski z glinką - jest doskonała! Możecie kupić ją w dużym opakowaniu - tubie, lub w saszetkach. Ze względu na pełne opakowanie maski LUSH na razie zdecydowałam się na maskę w saszetce z żółtą glinką i wyciągiem z oczaru wirginijskiego. Przeznaczona jest do skóry suchej, mimo tego, że mam skórę mieszaną z tendencją do suchej, maska sprawdza się świetnie.
Maska łagodzi podrażnienia, napina i rozjaśnia skórę, oczyszcza strefę T. Można zastosować ją do skóry podrażnionej lub zmęczonej po ciężkim dniu. Jest idealna jako maska przed wyjściem na imprezę, ponieważ lekko rozjaśnia, łagodzi i rozświetla skórę. Uczucie po jej nałożeniu można określić jako: pełen relaks. Kosztuje tylko ok 7pln, duża tuba około 24-28 pln. Jestem pewna, że kolejna maska z glinką w mojej łazience będzie maską marki Cattier i to w dużej tubie.
FirmaKokarda

2 komentarze:

  1. Ja ,am maseczki z zielona i rozowa glinką i uwielbiam je <3 i na dodatekj opakowanie tak wielkie ze na dlugo starczą mi :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że czytasz moje posty, ale proszę nie zostawiaj komentarz służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Nie publikuję komentarzy zawierających adresy e-mail albo linki do stron zewnętrznych.