9/27/2013

Piękno od środka - kasza quinoa.

Dziś na blogu chciałam Wam przedstawić kolejną zdrową kaszę. Kasza quinoa  inaczej nazywana komosą ryżową ma bardzo długą historię, hodowana była już przez Inków (nazywana była przez nich ''matką zbóż),  na terenach: Boliwii, Peru i Chile jej uprawa sięga 5 tysięcy lat.
Przede wszystkim kasza ta jest źródłem wysoko wartościowego białka, oprócz tego zawiera wysokie ilości lizyny, która odpowiada w organizmie za odbudowę tkanek. Ponadto dostarcza: miedzi, manganu, żelaza, fosforu; polecana jest w przypadkach miażdżycy, cukrzycy i migreny. Kasza quionoa zawiera również kwasy z grupy omega-3, te same, które występują w rybach. Kolejnym plusem jest brak glutenu.

Gotowanie kaszy jest proste, tak jak w przypadku kaszy jaglanej, aby pozbyć się saponiny, która nadaje jej gorzkawy smak, należy kaszę przed gotowaniem dokładnie przepłukać zimną wodą.
Quinoa ma lekko orzechowy, słodki smak, pasuje do mięs i warzyw. Można zjeść ją na śniadanie obiad i kolację, jest bardzo lekkostrawna i sycąca, a organizm dostaje zastrzyk energii na cały dzień. Przy osłabionym zdrowiu np: przy częstych przeziębieniach warto jeść ją już na śniadanie, koniecznie na ciepło.
Uwielbiam ją podsmażaną z cebulką, indykiem i kawałkami koziego sera do tego świeże zioła..mmm pycha!
a tu kasza z bakłażnem 
zdjęcia pochodzi z bloga "Przepis na zdrowie", link do przepisu tutaj

Można znaleźć wiele przepisów na przygotowywanie kaszy quionoa: zapiekaną z bakłażanem, ze świeżym szpinakiem,  czy w formie placka warzywnego. Najlepiej kupować ja w sklepach ze zdrowa żywnością lub żywnością bio upraw.
Mam nadzieję, że was zainspirowałam do wypóbowania kaszy quionoa.
FirmaKokarda

2 komentarze:

  1. Czytałam o tej kaszy jakiś czas temu w gazecie i bardzo chciałam jej spróbować, ale niestety w moim mieście nie znalazłam. Może za słabo szukałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. oczywiście zależy gdzie mieszkasz, zawsze można kupić ją online w sklepach BIO, albo na allegro.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że czytasz moje posty, ale proszę nie zostawiaj komentarz służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Nie publikuję komentarzy zawierających adresy e-mail albo linki do stron zewnętrznych.