5/12/2012

Zalety olejku arganowego.


Najprostszym i najskuteczniejszym środkiem na utrzymanie zdrowej i pięknej skóry są kosmetyki naturalne. Jestem całkowicie do nich przekonana i staram się stosować je w codziennej pielęgnacji. 
O właściwościach przeciwstarzeniowych olejku arganowego czytałam wcześniej, ale po wypróbowaniu całkowicie mnie zachwycił. Moja przyjaciółka kupiła go pierwsza;-) 
Przez stres, długie godziny przy komputerze, działanie wiosennego słońca miałam bardzo odwodnionę i osłabioną skórę, pojawiły się zmarszcki wokół oczu, napięcie na policzkach. Olejek zastosowałam na noc (przy skórze mieszanej, tłustej - nie nadaje się on do stosowania na dzień), rano skóra była miękka, lekko natłuszczona, odżywiona, poprawił się jej kolor, drobne zmarszczki wokół oczy i na czole zniknęły! 
Jest to dosyć gęsty, lekko żółty olejek o charakterystycznym zapachu orzechów arganowych, trudno go opisać.  Łatwo  i szybko się wchłania, mała kropla wystarcza na pokrycie całej twarzy. 
Na zdjęciach jest olejek francuskiej firmy sprowadzany bezpośrednio z Maroka, tańszą wersję tego olejku kupicie na stronie Biochemii Urody. Jest to również olejek sprowadzany z Maroka z certyfikatem Eco Cert®.
Olejek możecie dodawać do kremu do twarzy lub wybranego hydrolatu, do balsamu do ciała, doskonały jest na zniszczone końcówki włosów, lub jako maska termiczna (wystarczy nałożyć go na włosy, skórę głowy zawinąć włosy w bawełniany czepek i położyć się spać, rano trzeba umyć włosy - będą miękkie, gładkie i błyszczące, wten sam sposób możecie zastosować go na dłonie lub stopy).
Olejek arganowy będzie szczególnie polecany dla skóry: suchej, dojrzałej, odwodnionej, podrażnionej, z widocznymi zaczerwieniami lub łuszczeniem.   

 Opis ze strony Biochemii Urody: 
"Olej arganowy jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe (80%), głównie kwasy omega-6 i omega-9. Zawiera dużą dawkę witaminy E.  Ilość witaminy E w oleju arganowym jest wyższa aniżeli w oliwie z oliwek.
Jest to olej o intensywnych własnościach antyoksydacyjnych, wynikających z wysokiej zawartości witaminy E oraz dodatkowo związków fenolowych w tym kwasu ferulowego i karotenoidów - w postaci żółtych ksantofili. Dzięki antyoksydantom, olej chroni strukturę skóry przed zniszczeniami powodowanymi czynnikami zewnętrznymi.
Olej wykazuje również działanie przeciwzapalne, łagodzące i sprzyja gojeniu, dzięki obecności fitosteroli, w tym głównie spinasterolu. Skwalan i nienasycone kwasy tłuszczowe wspomagają regenerację bariery hydrolipidowej naskórka oraz uzupełniają niedobory składników tłuszczowych w skórze, w tym cennych ceramidów stanowiących cement komórkowy. Dzięki temu olej wykazuje skuteczne działanie przeciwstarzeniowe, wpływając na odpowiednie nawodnienie, elastyczność, odżywienie i odnowę komórkową oraz złagodzenie procesów zapalnych.
Zgodnie z badaniem z 2007r., olej arganowy wspomaga również regulację pracy gruczołów łojowych."
FirmaKokarda

6 komentarzy:

  1. Sama jestem zwolenniczką kosmetyków naturalnych i produktów roślinnych. Olejek arganowy trudno u mnie niestety dostać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Używam już 2 lata i bardzo go lubię. Zlikwidował u mnie efekt "gęsiej szyi" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedys sie nad nim zastanawiałam ale teraz to go chyba zakupie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo polecam!!! na stronie Biochemii Urody są takie cuda, że warto się przyjeć im bliżej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. rzeczywiście te naturalne kosmetyki są podobno najlepsze, ale cenowo chyba nie najlepiej się prezentują... ;) pooozdrawiam! =)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak napisałam w poście, olejek jest bardzo tani 15 ml kosztuje 10, 80 pln, 50 ml kosztuje tylko 28 pln - bardzo łatwo go kupić, oczywiście są różne sklepy i różne ceny.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że czytasz moje posty, ale proszę nie zostawiaj komentarz służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Nie publikuję komentarzy zawierających adresy e-mail albo linki do stron zewnętrznych.