9/28/2010

Cienie bazowe. Makijaż oka od podstaw.

Brule MAC
mój ulubiony pasujący do wszystkich typów urody cień bazowy

Ostatnio przeprowadzając moje klientki przez tajniki makijażu, najczęściej zadawane pytanie to poprawny makijaż oka. Co warto mieć w kosmetyczce? Co jest "bazą" dla makijażu?

Na ten typ cieni do powiek zawsze mówiłam "cień bazowy". Co to oznacza?
Jest to pierwszy cień, który nałożony na powiekę może być bazą dla każdego typu makijażu pod względem kolorystycznym, oraz pod względem przygotowania powieki. Szczególnie polecam przy:
  • bardzo głęboko osadzonych oczach, małych oczach
  • problemach z cieniami wokół oka
  • źle trzymającym się makijażu tz. oleistej powiece
  • makijażu dla osób dojrzałych
Właściwości lub kolor:
  • półmatowy lub satynowy (bez perły, bez opiłków)
  • matowy
  • beżowy, beżowo-biały, kremowy, jasny rozbielony róż (w zależności od karnacji, kolor może być ciemniejszy, po nałożeniu np pod łukiem brwiowym powinien lekko rozświetlać skórę a jednocześnie być niewidoczny)
kliknij aby powiększyć

Nakładamy go na powiekę aż po łuk brwiowy, miękkim dosyć szerokim pędzlem. Jeżeli nie chcecie używać cienia możecie nałożyć pędzlem puder sypki. Chodzi o przygotowanie kolorystyczne powieki przed nałożeniem kolejnego koloru, który nada kształt oka.

Wybrałam kilka cieni, które możecie użyć:
  • Artdeco: 512, 554
  • MAC: Brule (beż), Yogurt (róż), Mylar (biały), Brown Script (beżowo-brązowy)
  • Helena Rubinstein Beige Mono Eyeshadow
Bardzo trudno jest kupić odpowiedni odcień ponieważ niewiele marek produkuje cienie bez połysku, perły lub cienie są zbyt matowe, zawierają puder ryżowy (np: Inglot) i efekt jest odwrotny od zamierzonego (np: podkreślone zmarszczki, osypywanie się produktu itp). Dlatego polecam dlatego marki profesjonalne takie jak: MAC, Make Up For Ever, Givenchy lub niezłej jakości cienie: Isa Dora, Art Deco.
Dobrej jakości cień wtopi się w powiekę, nie podkreśli zagłębień, nierówności, będzie subtelnie odbijał światło.
FirmaKokarda

1 komentarz:

  1. Ja bym dodała jeszcze cień vanilla do tej listy.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że czytasz moje posty, ale proszę nie zostawiaj komentarz służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Nie publikuję komentarzy zawierających adresy e-mail albo linki do stron zewnętrznych.